Kan man vara mer jobbig?

Jag är en glad rättvisekämpe som bryr mig om problem och försöker att göra någonting åt dem. Kan man bli mer jobbig? jobbigalisa.blogg.se


Man är jobbig när man bryr sig om samhällsproblem. Man är jobbig när man vill att världen ska bli rättvisare. Man är jobbig när man tycker att kvinnor och män ska vara jämställda. Man är jobbig när man inte kan hålla tyst när folk slänger ur sig rasistiska påhopp. Man är jobbig när man hatar porr. Man är jobbig för att man jämt hamnar i diskussioner för att man inte kan hålla tyst när det handlar om orättvisa. Man är jobbig när man inte tycker som alla andra. Man är jobbig när man tydligen förstör fester genom att ta diskussioner då vissa idioter anser sig vara mer värda än andra. Man är jobbig när man kämpar för allas lika värde. Man är jobbig när man säger ifrån. Man är jobbig när man tycker. Man är jobbig när man inte vill att det ska finnas "tjej" och "kill" saker. Man är jobbig när man inte tycker att prostitution är okej. Man är jobbig när man mår dåligt av den globala uppvärmningen. Man är jobbig när man tycker att det är bra att vara med i facket. Man är jobbig för att man bryr sig om saker som andra säger att man inte kan göra någonting åt. Man är jobbig nästan jämnt.  

Och jag förstår inte hur man kan vara jobbig när man egentligen bara vill alla människor väl och när man inte vill att någon ska vara mer värd än någon annan.

Kommentarer
Postat av: Emeli

Håller med! I vissa kretsar av människor anses det fult att bry sig. De enda som det är okej att bry sig om är sig själv, sin familj och eventuellt nån liten kattunge som Aftonbladet rapporterar om.

Det sjuka är att folk inte verkar förstå att det är viktigt att bry sig. Människor ser saker som inte är självklara som självklart. Så länge det inte drabbar en själv är det inte intressant.

2007-12-05 @ 13:05:53
URL: http://www.lanninge.blogg.se
Postat av: Smurfen

Kan du inte blogga om dansmusik, du verkar juh ha bra koll på nya band som kommer upp. Speciellt från västergötland och södra värmland

2007-12-06 @ 16:48:28
Postat av: Emeli

Va?? Från Västergötland och södra Vämrland.. Jag misstänker ett litet skoj från Smurfens sida..

2007-12-07 @ 08:45:21
Postat av: Emeli

Satt å lyssnade på Winnebäck igår och det slog mig att han sjunger om dig Lisa..=) "Hon ville bara göra gott och ända fick hon namnet Fröken Svår." =) Fint va??

2007-12-07 @ 08:46:31
Postat av: Emeli

Asså hinner du till systemet idag?? jag är sååå less på jorden just nu. Försöker ladda ner absolute music 4.....

2007-12-07 @ 11:37:37
Postat av: Den riktiga Emeli

Ha, ha.. Väldigt skoj.. Alltså det är skoj på riktigt!! Synd bara att jag är nykterist och aldrig skulle skriva om Systemet. =)

2007-12-07 @ 11:47:18
Postat av: Emeli

Å så vet jag att du heter Max.. Muahahaha..

2007-12-07 @ 11:50:23
Postat av: Emeli

kära läsare, jag ursäktar för missförståndet. Anledning är att jag glömde min medicin mot Schizofreni imorse..

2007-12-07 @ 12:08:30
Postat av: Max

Liiiisa, tar du med dig mina axelvaddar till karaokekvällen.. Glömde de när vi hade spa-kväll senast och du lockade mitt hår. Den inbakade flätan sitter fortfarande kvar! Måste vara en magisk hårspray.. Tjipp tjillevipp

2007-12-07 @ 14:55:56
Postat av: Mona Sahlin

?

2007-12-10 @ 00:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0