Väskan återfunnen!

Skrattgroparna pryder ansiktet på den leende farbrorn som kommer springande mot mig. Han är iklädd mörka byxor och en sliten röd täckjacka med svarta lappar på. Sorgen i ögonen är borta och hans steg ser lättare ut än vad de gjorde igår. Allt jag höll på med släppte jag för att höra vad han hade att berätta. Gårdagskvällen hade han ägnat åt att söka i kvarteret rund stöldplatsen. Sökandet hade givit resultat och väskan blev åter funnen. Den hittades öppen, men orörd, på en gata något kvarter bort. Det var bara det han ville berätta för mig.
 
Ville inte tjuven ha en gammal brun skinnväska, en termos och en matlåda? Eller kom tjuvens samvete ifatt? Vi hoppas på det sist nämnda. För både tjuven och för vår skull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0