Tänk om alla kunde få känna trygghet....

Tänk vad mycket man tänker varje dag egentligen. Tidigare la jag mig för att sova men jag kunde inte somna. Jag låg och lyssnade på alla ljud. Det knäpper, bilerna kör för fullt och det blåser utanför fönstret. När jag låg i sängen så tänkte jag mycket i väntan på att somna.

Jag tänkte på vad tryggt jag har det i min säng samtidigt som jag skänkte många tankar till de som inte har det lika tryggt. Jag tänkte på alla som ligger utomhus och ska sova nu. Jag tänkte på alla som är rädda och oroliga för att deras män ska slå dem. Jag tänkte på alla barn som ligger vakna för att deras föräldrar bråkar, missbrukar eller är arga. Jag tänkte på alla som är sjuka, vad många sjukdomar det finns egentligen. Jag tänkte på de som ligger och skakar för att det sprängs bomber kring dem med jämna mellanrum. Mycket saker tar man förgivet, som en egen säng inne i värmen under ett tak till exempel. Jag kunde inte undgå att tänka på hur bra jag har det och hur bra de flesta i Sverige har det. Det kan vara värt att tänka på ibland.....

Kommentarer
Postat av: Angelica

Mmm, det var mycket såna tankar som kom upp i mitt huvud, då jag delade ett rum på cirka 20 kvadrat med fyra andra svenskar i Indien. Efter allt vi såg på dagarna. Så kan jag bara säga, vilken tur vi har det. Sån jäkla tur.

2008-02-13 @ 23:50:47
URL: http://angelicas.webblogg.se
Postat av: Bobo

Bra initiativ att tänka på andra och inte bara på sig sig .. men mycket av det inser jag som självförvålad.(ex: folk som har förlorat allt på spel (spelberoände) .. alkolister , dom som misbrukar ... i stor sätt dom som lever bara på det och inte försöker rätta till sig och försöka leva ett normal liv)

Många saker går inte ändra på hur mycket man än försöker, en stor betydelse har ju det hur man själv vill ha det.( som man brukar säga: man sover som man bäddar)

Synd om hemlösa människor men det har alltid varit och kommer alltid vara en obalans mellan mänskligheten.
(tycker jag iaf)

2008-03-07 @ 20:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0