Nyårslöften går bort.....

Imorse var det fullt av folk på gymmet. Jag tycker att det är så tråkigt att gymma men jag måste för att jag har gjort illa svanken. Efter att jag gjort de övningar jag måste satte jag mig i massagestolen (den bästa maskinen på hela gymmet:) och tittade hur gymmets alla maskiner gick varma. Jag såg hur alla svettades in det nya året för att slippa ångesten över att ha brutit mot sina nyårslöften....Vad jobbigt tänkte jag....

När jag fått tillräckligt med massage (kan man få det:)? gick jag förbi receptionen och såg att receptionisten ivrigt skrev ut det ena årskortet efter det andra. Jag frågade honom om det var nyårslöften som gjorde att folk köpte kort just nu. Han skrattade och sa att det tyvärr var så. Han menade att det vore mycket bättre att hitta en rolig träningsstil som var livslång istället för ett par intensiva månader någon gång per år för att undvika ångest. Om alla hade livslånga, roliga och regelbundna träningsvanor skulle alla må bättre. En sund tanke som fick mig att inse att nyårslöften går bort....

Kommentarer
Postat av: Angelica

Har gett mig löftet om att jag ska anse att det är kul att träna, vilken form vet jag faktiskt inte ännu. Får helt enkelt pröva mig fram igen. Får se vad det blir, men träna, är ett måste för att överleva studentstressen.

Gott nytt på dig!

2008-01-03 @ 19:45:37
URL: http://angelicas.webblogg.se
Postat av: Lisa

Vad roligt! Det var bra gjort. Bra inställning. Jag ska själv försöka börja tänka så...Det gör man inte direkt... Jag bara träna på ett sätt som är rolig. Själv föredrar jag ju bollsporter så om bara en boll är med så springer jag gärna...annars föredrar jag inte att springa direkt...

Gott nytt år Angelica! Kram!

2008-01-03 @ 20:52:17
Postat av: Emeli

Ja visst är det konstigt.. När man springer orkar man ingenstans. När man spelar typ fotboll orkar man längre.. Måste vara nåt psykiskt! =)

2008-01-16 @ 10:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0