Vad är normalt?

Idag läste jag Expressen som skrev att kristdemokraten Annelie Enochson, som för övrigt sitter i vår riksdag, drar paraleller mellan incest och homosexualitet. Förstår ni? Det sitter en människa i vår riksdag som anser att det är samma sak att vara kär i en av samma kön som i sin son eller sin dotter. Det är sjukt.

När jag ser i Sveriges rikes lag att det finns en "äktenskapsbalk" för de som samhället anser vara "normala" och ett annat kapitel om "registrerat partnerskap" för de som samhället anser vara mindre "normala" blir jag upprörd. Vad är normalt? Tänk att det finns massa folk som hittar på vad som är normalt. Folk som hittar på hur man ska vara, vad man ska göra, hur man ska se ut och hur man ska bete sig för att man ska vara normal. Det är tråkigt. Det är hemskt. Det är sjukt. Man måste få vara den man är och man måste få vara som man vill. Ingen vill vara onormal så bort med ordet normalt. Jag hatar det.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0