Förståelse.

Förståelse är grunden till allt. Det bara är så.

Kommentarer
Postat av: Denise (igen)

Jag håller med dig, delvis. Samtidigt som jag inte kan hänge mig fullständigt till förtåelse, eller agape heller för den delen.



Vissa brott, diskreminering osv kan jag inte ha förståelse för.



Men tålamod, och hopp om människan. Det kan jag stå ut med ;)



Vågar jag fråga vad du har för religios inriktning?



Kram Denise

2008-06-09 @ 17:33:20
Postat av: Lisa

Hej!



Jag förstår vad du menar. Jag tänker bara att om alla bar en förståelse för sina medmänniskor så skulle det minska många problem. Det finns oftast en förklaring till det mesta. Om man bara förstår någon och respekterar varandra så borde alla komma längre i akla typer av situationer och fall. Viktigt är det att skilja på att ha förståelse och acceptera. Allt man har förståelse för behöver man inte tycka vara okej...



Och vad det gäller mig och religionsinriktning så är svaret lätt....jag är inte religiös....absolut inte...



Trevlig kväll!

2008-06-11 @ 20:19:41
Postat av: Denise

Jag håller med dig. Mer förståelse till världen, det skulle INTE skada.



Har du inga tankar eller känslor alls gällande religion? Personligen så dras jag mer och mer mot Buddhismen. Men som en del säger, det är inte en religion.. det är en livsåskådning.



Ha en underbar Helg!

2008-06-27 @ 17:44:17
URL: http://boramseak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0