Telefonkö?

Tänk alla gånger du blir irriterad av långa dryga telefonköer där du ska trycka på minst tio olika siffror innan du får prata med en person istället för en dator. Nu ska Lisa ge dig ett trick som hon själv kommit på och tycker fungerar. En snabb genväg till en kundtjänströst är att i så tidigt stadium som möjligt välja någon form av "sälj" siffra. Alltså om rösten säger:
- Vill du byta till vårat abonemang, tryck två. Då ska du trycka två för då kommer du fram direkt. De vill ju sälja! Om du egentligen har frågor om till exempel din faktura och därmed borde tryckt 4 så ska du inte trycka det. Då är du redan kund och därför inte lika intressant. När du kommer fram till säljaren för att teckna ett nytt abonemang säger du att du måste blivit felkopplad och att du stått i kö väldigt länge så kopplar de dig snabbare på något vis. Det brukar oftast fungera för mig. Kan tyckas fult...eller jävligt smart:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0