Toys beroende på vilket kön du har

Idag har två saker väckt min frustration.

Det första var i morse när jag såg Tidningskungen göra reklam för sina prenumerationer på tv:
För henne Elle. För honom Allt om historia. Allvarligt!!

Det andra var när jag gick på Akademibokhandeln och såg en stor pall med böckerna Toys for girls och Toys for boys. Jag är säker på att du redan blivit påverkad sedan du föddes så att du känner igen detta och om du inte har det så står det precis vad du ska ha för intressen i dessa böcker utefter vilket kön du har. Det är ett ofritt liv när man måste vara på ett visst sätt för att passa in i ramen.



Kommentarer
Postat av: PeO

Ja du, de där böckerna har jag också retat mig på... mycket länge.

2008-12-20 @ 19:27:37
URL: http://peowagstrom.wordpress.com
Postat av: Lisa

Hej!..Mmm..sjukt ju..

2008-12-21 @ 15:12:33
Postat av: Jossan

Blir så trött och irriterad. Såg dessa böcker i ett skyltfönster igår och visste inte om jag skulle skratta eller stampa med foten av ilska. Googlade lite för att se vad folk sagt om den och du är den första (!!) jag hittat som uttrycker samma känslor som jag! Visst är det märkligt?

2009-01-29 @ 13:56:01
URL: http://tallemaja.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0