Några korta Thailandstankar...

Jag är i Thailand på semester och ska forsöka njuta och må bra. Jag ska forsöka sola och vara glad. Det är bara så himla svårt.

Vart jag än går sa möts jag av världens orättvisor och förtryck. På de större och turistattraktiva platserna är allt exklusivt uppbyggt för oss turister. Lämnar men det och tar vespan ut på landsbygden så möter man istället en annan verklighet. En verklighet i ett u-land där de rika är väldigt rika och de fattiga är väldigt fattiga.

Barnen på landsbygden hoppar av glädje när jag åker förbi. De bor under några plankor i hyddor som människorna som lever i vår vardag skulle kalla ruckel. Många har långt till närmsta civilisation. Jag undrar hur barnen kommer till skolan som låg någon mil från deras ruckel. Små barn med korta ben orkar inte gå så långt som det är till skolan.  Små barn borde inte behöva gå så långt.

Jag möter kvinnor som ålar sig runt stolpar och de ålar sig runt män i alla åldrar som kommer till dem eller bara går förbi dem på gatan. De vill sälja det finaste de har, sina kroppar. Eller de vill inte, utan måste för att de inte har några pengar. Trasiga tjejer och kvinnor går överallt och de går bara mer och mer sönder för varje dag som går...Om det bara inte finns idioter som köper sex så skulle det inte heller finnas någon sexhandel.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0