"Emeli Lanninges sambo och Lisa Fribergs kille"

Tänk vad tekniken kan idag. Det är ju helt otroligt. Bara genom att ha en liten blogg kan man få tillgång till vad folk söker på i google för att hitta mig och mina vänner. För någon månad sedan dominerade sökordet "Emeli Lanninges sambo" och under denna dag har det istället varit "Lisa Fribergs kille" som det googlats hej villt på. Och tänk vad sjukt att IP-nummer lämnar så många spår. Nu finns det till och med gratissidor där man kan skriva in IP-nummer för att få veta var datorn hör hemma.  

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie Wågström

Jag har fått samma typ av sökningar på min blogg idag, kan nog vara samma person.

2009-04-16 @ 22:02:08
URL: http://annsofiewagstrom.wordpress.com
Postat av: Lisa

Okej..spännande..eller inte värt att bry sig om kanske...Kram och sov gott!

2009-04-16 @ 22:46:30
Postat av: Anonym

Det är nog pressen som laddar....

2009-04-16 @ 22:55:51
URL: http://peowagstrom.wordpress.com
Postat av: Petra Nieminen

Hej hej! Jag googlade lite på socialdemokraterna Eskilstuna och fick upp en tråd gällande din blogg och vart lite nyfiken på vad du hade att skriva men jag kan inte låta bli att kommentera ditt inlägg.



När man startar upp en blogg/hemsida så hänger man ju ut sig själv, sin familj och vänner. Det är ju det man är ute efter lite grann för att visa vem man är och vad man har att säga. Eller hur? Att ha en blogg är ju ett fenomenalt vertyg att nå ut till så många människor man bara kan. När man dessutom är en sk offentlig person är det inte konstigt att sidan besöks av alla. Jag har oxå bloggar/hemsidor som besöks dagligen av olika människor, so what?! Det är väl det som är meningen inte sant? Lägg mer vikt på att ha bra åsikter som är intressanta att läsa än att bry dig om vem som läser det eller hur? Jag är bara glad om det är många som kommer till mina hemsidor (har 3 st) Det visar ju bara att det man skriver lockar besökare.



Att bli googlad är inte heller något konstigt tycker jag. Jag kan googla på min son och få träffar vilket jag tycker bara är roligt. Internet är ju ett offentligt verktyg som används över hela världen. Men det är ju bara min lilla åsikt.



Hej hopp!

//Petra N

2009-04-20 @ 12:27:05
Postat av: Lisa

Hej Petra!

Det jag ville säga med detta inlägg var bara hur fantastisk tekniken egentligen är, och det var det jag skrev. Resten verkar du ha utvecklat ur dina perspektiv!



Alla är självklart välkomna att läsa min blogg, kommentera den och tycka. Det uppskattar jag bara!



Kan inte undgå att kommentera det du skriver i slutet av andra stycket " Lägg mer vikt på att ha bra åsikter som är intressanta att läsa än att bry dig om vem som läser det eller hur?" Då undrar jag om jag missat något? När har jag lagt vikt på vem som läser min blogg?



Tack för din kommentar i allafall. Spännande att du valde att kommentera just detta inlägg!

2009-04-20 @ 22:00:44
Postat av: malin

hej lisa kul inlägg



ja tänk vad tekniken kan, idag hittar man de flesta via bloggar eller facebook och vissa lägger väldigt stor vikt vid vem man är kompis med var....

Enligt Focus förra året är jag med och styr almedalen så vill ni nåt så fixar jag det;)



/malin

2009-04-21 @ 11:05:06
Postat av: Lisa

Hej Malin!

Men coolt! Jag ska fnula lite på vad jag vill till juli år när det blir dags att besöka almedalen igen:) Ann-Sofie visade ytterligare googelsökningar som tydligen gjorts på mitt namn. För ett par dagar sedan googlades det bland mycket annat på "lisa friberg bilder", "lisa friberg kär i" och "lisa friberg öl och whiskeymässa" Spännande!

2009-04-21 @ 12:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0