Senaste nytt: Män är förtryckta

Män i Sverige är förtryckta av kvinnorna. Det menar folkpartisten Camilla Lindberg samtidigt som hon sågar feminismen totalt. Ett försök att samla billiga poäng av landets mansgrisar hävdar jag. 

Folkpartisten och riksdagsledamoten Camilla Lindberg försöker samla billiga poäng genom ett inlägg i jämställdhetsdebatten. Hon anser att svenska män är förtryckta. Tyvärr får hon säkert en och annan man och kvinna med sig genom den okunskap hon försöker sprida.

Tänk att det sitter människor i vår riksdag och sågar feminismen jäms med fotknölarna. Hon skojar dessutom om att lägga en motion om mansfrid för att komplettera lagen om kvinnofrid.

I morse mötte vänsterpartisten Josefine Brink den iskalla försvararen av ett ojämställt samhälle Camilla Lindberg i morgonsoffan på tv4. Efter debatten blev det en het diskussion på tv4:s hemsida som tydligt visar att Lindberg samlar endel poäng i sitt orättvisa ställningstagande. Jag hoppas att fler tänker ett steg längre än de som köper hennes okonkreta resonemang. På statistiska centralbyrån går det annars bra att få en rättvisare bild av hur samhället ser ut. Vilket kön som har flest maktpositioner i samhället, hur mycket mindre kvinnor fortfarande tjänar än män inom samma yrkesområden och så vidare. ...

Att det finns vissa punkter som vi måste bli mer jämställda på för männens skull är jag också med på. Det behövs såklart en delad föräldraförsäkring för båda föräldrarnas skull. Männen borde bli lika självklara vårdnadshavare som kvinnorna blir vid födseln och barnbidragen borde delas mellan vårdnadshavarna. Men att kvinnor som grupp skulle vara överordnade män som grupp är bara skitsnack.

Kommentarer
Postat av: bloggfånen

Ni feminister är bara så...

Tacka vet jag vettiga kvinnor.

2009-04-16 @ 18:43:47
Postat av: Anonym

Hehe..Ja vad ska jag svara på det där då! Är det ens värt att kommentera?! En sak är i allafall värd att kommentera och det är att du besöker min blogg dagligen och om du inte ansåg att jag skulle vara vettig så förstår jag inte vad du gör här? och om du nu vill vara här så tycker jag det är bra för jag tror att du, om någon, behöver vara här för att kanske få en liten liten tankeställare någongång och kanske vakna upp lite lite grann från din mansgriserivärd.

2009-04-16 @ 21:19:47
Postat av: Kalle

Jag blir så j**la trött på den här debatten! Att feminismen existerar på 2000-talet är för mig ofattbart, eller snarare obegripligt att den behöver finnas. Borde vi inte ha kommit längre på alla dessa år?



Ps. Tack för en bra blogg, även fast jag inte alltid håller med. Ds

2009-04-16 @ 22:57:44
Postat av: Lisa

Hej Kalle!

Kul att du gillar bloggen. Det är bra att du inte alltid håller med för det livar ju upp debatten lite! Vi borde ha kommit längre, jag håller helt med. Men så länge som det finns människor som Camilla Lindberg och bloggfånen så kommer vi inte nå hela vägen fram. Men jag tänker inte ge upp:) Trevlig helg!

2009-04-17 @ 08:41:00
Postat av: bloggfånen

Feminismen dog samtidigt som vissa män, bl.a Göran HSB Persson, började kalla sig feminister.



Jag gillar starka fria kvinnor men när de börjar med sitt feministtjafs om att vi män är talibaner då svartnar det för mig...

2009-04-17 @ 20:17:26
Postat av: Johanna Sjödin

bloggfånen:



Har du läst Gudrun Schymans "talibantal"? Vet du vad det handlar om? När blev det rimligt att låta en person representera en hel folkrörelse?

2009-04-20 @ 14:43:16
URL: http://johannasjodin.blogg.se/
Postat av: bloggfånen

@Johanna Sjödin



Gud(innan)run Schuman älskar ju alla feminister.

Menar du att vi svenska män inte är som talibaner?

2009-04-20 @ 19:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0