Biopremiär av Män som hatar kvinnor

Det blev inte riktigt som jag hade föreställt mig. Skådespelarna såg inte ut som de bilder som boken målat upp för mig men det går nog aldrig att komma ifrån så detta blev nog så bra som det kunde bli utifrån en alldeles fantastisk bok.

Då slutade kvällen med att vi tittade på biopremiären av Män som hatar kvinnor. För oss "vanliga" som inte tillhör Blondinbellas "kändis" kretsar så fick vi nämligen vänta med att se premiären tills idag den 27 februari.

Jag upplever ofta en liten besvikelse när jag ser filmer efter att jag läst böckerna, så även idag. Däremot tycker jag att producenterna och skådespelarna lyckats väldigt bra med att få i hop den detaljrika boken till två och en halv timmes film. Imorgon ska jag, med spänning, googla runt och läsa recensioner av de som sett filmen men inte läst böckerna.

I flertalet recensioner har jag läst att detta bara är en film för de som gillar att "segla" ifrån verkligheten. Det håller jag inte med om. Den kvinnosyn som speglas i filmerna är nog närmare verkligheten än fantasin. Tyvärr. 

Stieg Larssons budskap slår i alla fall igenom på samma genialiska sätt i både filmen som i boken.



Fullsatt biosalong på Stieg Larssons premiär.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie Wågström

Hej Lisa!

Hoppas maten smakade bra i alla fall ;-)

Kram

2009-02-28 @ 00:59:37
URL: http://annsofiewagstrom.wordpress.com
Postat av: Lisa

Hej Ann-Sofie:)

Ja maten smakade bra. Kanon:)

Vi ses!

2009-02-28 @ 17:42:22
Postat av: bloggfånen

Är du avundsjuk på Blondinbella ?

2009-03-02 @ 17:53:00
Postat av: Lisa

Nej men godkväll Troll!

Det kanske lät så i mitt inlägg, men det var inte min mening. Jag är inte alls avundsjuk på Blondinbella. Lika häftigt som jag tycker det är att unga tjejer lyckas så grymt bra inom bloggosfären tycker jag det är synd när modemedvetna rika högerungdomar från Stureplan blir förebilder för hur andra barn och ungdomar ska tro att livet ska vara.



2009-03-02 @ 20:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0