How to get a man to wash his hands

Avesta kommun marknadsför sitt Stadshotell Stripåsen med tre halvnakna kvinnoben. Ska det locka gäster eller vad är det frågan om? Och vad kommer nemnet Stripåsen i från?

I fredags satt Sarita på jobbet och skulle boka ett boende i Avesta. Hon valde att gå via Avesta kommuns hemsida och får upp kommunens stadshotell som heter Stripåsen. Den första bild hon får se är:


Osmakligt tycker vi men det sjuka är att vissa i vår närhet kontrar med att vi har dålig humor. Det finns ingen humor i denna bild. Tvärtom.

Namnet på bilden dök upp när jag valde att spara den; How to get a man to wash his hands

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie Wågström

Hej Lisa!

Jag kunde inte heller undgå att skriva om detta, särskilt roligt blev det efter att Maria ringt upp Avesta kommun.



Vi ses i morgon

Ann-Sofie

2009-01-18 @ 14:27:18
URL: http://annsofiewagstrom.wordpress.com
Postat av: Lisa

Hej Ann-Sofie!

Bra gjort av Maria! Jag väntar med spänning på att få veta vad hon sa till dem och hur de svarade henne.

Hoppas att ni haft en trevlig helg.

Vi ses imorgon!!

2009-01-18 @ 16:53:21
Postat av: Andreas

Hej lisa! Sjuk humor och ha tjejrumpor vid handfatet. Väldigt upphetsande att tvätta händerna medans man tar en tjej bakifrån som budskapet förmedlar.. Tycker det är vidrigt och förnedrande mot tjejer, men också för oss killar, för killar de har bara knulla i huvudet, blir så j-vla förbanad. Nu blev jag sur! Suck...

Mycket bra skrivning Lisa, även om jag blev på dåligt humör.

2009-01-18 @ 23:08:03
Postat av: malin

hej lisa. detta var bland det sjukaste jag sett på länge och frågan är väl om avesta kommun tycker att det är okej att vara sexistiska bara för att det råkar vara en känd konstnär som designat handfaten. du får lägga upp vad de svarar maria. ses imorgon

2009-02-01 @ 21:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0