Sossarna rockade svett på bandyplan

Nu möts Socialdemokraterna även utanför möteslokalerna. I dag hade vi seriepremiär i Korpens innebandyserie mot Team Korpen i Vilstahallen. Resultatet blev 2-8 men vi var nöjda ändå. 

Barn- och utbildningsnämndens ordförande Johan Nilsson stod i mål, stadsbyggnadsnämndens blivande ordförande Mikael Edlund fanns på plan tillsammans med ssuare, fackliga företrädare och övriga partisympatisörer.

Efter första perioden var resultatet 1-6 men det tyngde inte våra huvuden utan vi blev bättre allt efter att tiden gick så slutresultatet blev 2-8.

I publiken fanns till exempel ordförande från Energi och miljö Ann-Sofie Wågström och Arbetsmarknad- och familjenämndens ordförande Sarita Hotti så över läktaren hördes politik surr värvat med hejarramsor.

Inför nästa match ska Johan Nilsson införskaffa knäskydd för han fick köttsår på båda knäna. Vi ska dessutom försöka att hinna spela en träningsmatch för att spela ihop oss lite.

En av tankarna med att ha ett lag i serien är att ingenting kan ersätta värdet av att finnas i våra medmänniskors vardag. Alla som vill titta på oss eller ställa politiska frågor till våra förtroendevalda kan räkna med att det alltid kommer att finnas några på plats under våra matcher framöver. Välkomna.

Nästa match: 15 februari kl. 18:50. Spelschema finns även på www.socialdemokraterna.se/eskilstuna

 

Jag bröt mot demokratin och utsedde mig själv till Lagkapten.

Johan Nilsson gjorde en bra insats i målet. Det hade kunnat blivit betydligt fler mål utan honom.

Mikael Edlund in action.

Självklart är vi både tjejer och killar i blandade åldrar i laget.


Kommentarer
Postat av: PeO

Svettig ? Vadå... jag var helt oberörd efteråt ;-)

2009-01-26 @ 21:23:22
URL: http://peowagstrom.wordpress.com
Postat av: Lisa

He he...jo men visst. Det är bara det att det satt tre fotografer på läktaren och jag har ganska många bilder på oss där svetten rinner på oss alla och så även på dig :)

2009-01-26 @ 23:37:54
Postat av: peo

Det tror jag när jag ser det... och i så fall skall jag stämma deodoranttillverkaren.

2009-01-27 @ 12:29:30
URL: http://peowagstrom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0