Golf och ridning bör vara friskvård, om det nu inte är det...?

Diskuterade med en vän hurvida bland annat golf och ridning inte är okej att dra av för företagen i och med att de ger sina anställda friskvårdstillägg. Jag måste forska lite mer kring vad skatteverket säger för jag är inte säker. Jag tror att det har att göra med att inga såkallade medlemsavgifter är avdragsgiltiga men jag återkommer på den punkten. Förr ansåg skatteverket i alla fall att den som skulle spela golf eller rida hade råd med att betala allt vad det kostar. Om det tankesättet lever kvar så tycker jag att det är tragiskt. För det som har råd spelar inte en tusenlapp (eller vad det kan vara) så stor roll, men det gör den för den som inte har råd. Det skulle öka allas chanser att också kunna få börja med en idrott som de kanske annars inte ha råd med.......

Kommentarer
Postat av: Golfare

golf behöver inte vara så dyrt jag köper mina golfbollar hos www.floridabollar.se Det blir bra mycket billigare då, när man inte behöver betala så mycket för golfbollarna

2009-02-16 @ 19:36:11
Postat av: Anonym

golf behöver inte vara så dyrt jag köper mina golfbollar hos www.floridabollar.se Det blir bra mycket billigare då, när man inte behöver betala så mycket för golfbollarna

2009-02-16 @ 19:36:54
Postat av: Golfbollar

Ett annat alternativ är ju http://www.out-of-bounds.se

2009-07-21 @ 20:48:41
URL: http://www.out-of-bounds.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0