www.okejsex.nu


Jag satt och läste min kära vän Emelis blogg. Hon är bra smart hon. Jag hittade lite info om en bra sida där som jag vill sprida vidare. Sidan är www.okejsex.nu. På sidan står det många viktiga saker att komma ihåg:


Kom ihåg:

  • Att hångla betyder inte ja till sex.
  • Att ha sex en dag betyder inte ja till sex nästa.
  • Att vara full betyder inte ja till sex.
  • Att vara tillsammans med någon betyder inte ja till sex.
  • Att följa med någon hem betyder inte ja till sex.
  • Att inte skrika eller slåss betyder inte ja till sex.
  • Att flirta betyder inte ja till sex.
  • Att sova betyder inte ja till sex.
  • Att inte säga nej betyder inte ja till sex."

På sidan kan man även läsa om myter kring våldtäkter. Myter som att endast tjejer i kort kjol blir våldtagna, att skötsamma tjejer aldrig blir våldtagna utan bara tjejer som festar mycket och ligger med många killar och att tjejer skulle ljuga och anmäla killar bara för att sätta dit dem eller för att de skulle ångra att de hade haft sex med dem. De myter som jag redogjort för här är myter som ofta diskuteras då våldtäkt diskuteras. Jag tycker att myterna är orättvisa för att de endast används bara för att misstänkliggöra och skuldbelägga den som har blivit utsatt för brott. Så läs på den rekommenderade siten nu för att bilda dig lite. Det är bättre att sanningen kommer fram än att myter cirkulerar och det gör den bäst om du hjälper till att bemöta myterna med kunskap. Det är inte offrets fel att denne blivit våldtagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0