Burquini



Nu finns det äntligen en baddräkt framförallt avsedd för muslimer. Den som jag såg finns att köpa på Hjortensbergsbadet i Nyköping. Bra Hjortens!

Samtidigt som min tanke av att det är bra att Burquini nu finns möts jag av mina tankar om hur bra föreningen Bara brösts koncept, det vill säga att ingen överdel ska tvingas bäras, är. På ett sätt känner jag mig motsägelsefull i mina tankar, på ett annat sätt inte. Att vissa kvinnor tvingas klä sig på ett visst sätt begränsar kvinnans möjligheter. Nu är det tyvärr så idag och därför var det verkligen på tiden att det äntligen finns ett alternativ för dessa kvinnor att kunna bada. Jag stödjer även föreningen Bara bröst idé om att kvinnor inte ska tvingas bära bikiniöverdel. Varför ska bröst vara sexuellt laddade på kvinnan? Sexuella objekt? Varför ska en kvinnokropp vara sexuellt laddad? Ett sexuellt objekt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0