Varför vara sur?

Arga människor. Arga, bittra och egoistiska människor kan jag bli så trött på. Surburkar. En riktig tjurig medelålders man kom intill jobbet idag. Att ta människor brukar kunna fungera om man bara är lite positiv och glad men idag höll jag på att tappa hakan. För det första så är jag ju redan underlägsen som kvinna och för det andra kundmottagare. Kunden har alltid rätt. Nej kunden har inte alltid rätt. Han var så otrevlig, kall och sur så direkt jag sa något så högg han med äckliga "snälla lilla gumman" repliker. Det kändes ungefär som att han drog ut mig på golvet, la mig på marken och hoppade och stampade mig platt. Jag vet egentligen inte vad han sa eller gjorde mer än att han bara var sig själv. Varför vara sur? Livet måste vara roligare om man kan le. Att vara sur vinner man inget på, brukar alltid pappa säga till mig. Hur som helst så gick den där idioten tillslut och det värsta var att han lyckades förstöre hela min förmiddag. Efter det kalla mötet gick ingenting bra och jag tänkte bara på vad jag gjorde för fel för att han skulle bli så sur. Jag mådde dåligt inombords av att idiot inte tyckte om mig. Jag måste bärttra mig och inte ta åt mig. Det var ju han det var fel på, inte mig. 

När jag tog mig i kragen och försökte släppa honom bakom mig så kom jag att tänka på något som kan vara värt att ha i bakhuvudet då man möter idioter...På framgång finns det inga recept, men däremot ett på misslyckande och det är att försöka vara alla till lags.



Kommentarer
Postat av: Maria

Bra skrivet och så rätt :) Ja, det var verkligen en av de värsta.... Sov gott, ses i morrn.

2008-06-09 @ 22:32:05
Postat av: Daniel Eriksson

"För det första så är jag ju redan underlägsen som kvinna ..", de där köper ja inte för fem öre.

2008-06-16 @ 09:41:49
Postat av: Lisa

Nej det förstår jag för du har nog inte känt samma underlägsenhet på grund av ditt kön eftersom du är man. Jag kan med all säkerhet säga att den mannen som sa detta till mig inte hade talat på liknande sätt till min manliga kollega som sitter på stolen bredvid. Tror du det? Om du förstår att han skulle talat annorlunda till honom, varför tror du han skulle gjort det?

2008-06-16 @ 21:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0