Han har sitt liv på en vagn.

Jag har mött hans gamla och trötta ögon många gånger. Ögonen ser blöta ut. Som att de nästan ska rinna över på något vis. Han verkar ha sitt liv på en vagn. På vagnen finns en liten synt, några trasor, en kudde, en sovsäck och ett par inlines. Ibland ser jag honom cykla med vagnen påkopplad som släp. Ibland ser jag honom på sina inlines med vagnen dragandes efter sig. Igår såg jag honom på stan. Han gick mitt på storgatan och pratade högt till ingen för ingen lyssnade. Ingen svarade. Ingen såg honom. Tänk tanken att inte bli sedd. Tänk tanken att bli behandlad som luft. Jag har bestämt mig för att jag ska prata med honom någon dag. Jag ska säga hej. Det kan räcka för att få en osynlig person att bli synlig. Det kan värma en person en hel natt.  


Kommentarer
Postat av: Bobo

Tja tja!


Har läst lite genom dina kommentarer eller va man kan kalla dom för :)

Kan bara säga ... tummen upp.. Jävligt fint faktiskt. Fortsätt så!

Take care
PS: Syns på måndag :D

2008-03-07 @ 18:21:52
Postat av: Lisa

Hej Bobo!

Vad roligt att du hittade hit! Kul att du gillade det. Alltid trevligt att höra.

Hoppas att allt är bra, att du haft en skön helg.

Vi ses!

2008-03-09 @ 23:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0