- Sluta förstöra mitt liiiiiiiiiiv

- Sluta förstöra mitt liiiiiiiiiv, skriker en röst så högt att övrig befolkning som befinner sig på torget i Eskilstuna nu stannar upp.

Jag vänder mig om och ser en kille i tjugoårsåldern med axellångt svart hår. Hans höga och starka stämma ekar långt långt ned bland affärsgatorna. Blicken stirrar upp mot himmelen. Runt honom står tre killar. Det verkar som att han skriker åt dem. En tystnad lägger sig runt honom. Han vänder ned blicken från himmelen och stirrar på de tre killarna som står förvånande tysta och bara gapar. Sin svarta jacka slänger han upp över ryggen, sträcker på sig och går därifrån.
 
Förstör aldrig någons liv. Förgyll andras liv istället. Ditt eget också.  Vi får bara ett var och ingen ska behöva må dåligt. Vi måste hjälpas åt.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0