Äntligen är det hjälm som gäller i backen

Helgens övriga skiddagar i Sälen gick bättre. Jag blev kompis med mina pjäxor efter att ha spänt upp dem lite. När jag var påväg upp till fjällen sa pappa att jag skulle hyra en hjälm men då svarade jag snabbt ,utan att tänka efter, att nej det skulle jag inte göra för det visste jag att det var få som hade i skidbacken. Som att det skulle vara ett bra argument. Då svarade min kloka pappa att; nej förut hade folk inte hjälm när det åkte motorcykel heller...

Lisa fick en tankeställare och stannade till i ett outlettält och köpte värsta grymma hjälmen för halva priset. Det var en billig livförsäkring. Till min stora förvåning märkte jag dessutom en kraftig förändring i backarna och det var att nästan alla hade hjälmar. Coolt! Det är hjälm som är inne i skidbackarna nu och inte långa färgglada mössor längre. Äntligen!

När vi snackar hjälm i fjällen så spelar det egentligen inte så stor roll hur den ser ut utan att den fyller sin funktion men för den som inte vill ha en stor rund potta på huvudet så finns det faktiskt riktigt schyssta hjälmar numer. Och varma.

Här är stugan som min bror hade fått låna av Ola Skinnarmo och jag var glad att jag fick sova några nätter där. Vilket lyx det var att få basta varje kväll, bubbla och sitta framför brasan. Det är nog ändå tur att det inte tillhör vardagen för då undrar jag om jag skulle uppskatta det lika mycket som jag gjorde dessa dagar....?!


Renvägen 8, Sälen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0